Negatieve en positieve reviews van winkels

Plaats hier links naar leuke webshops, show je nieuwe aanwinsten qua rattenspullen en stofjes voor hangmatjes, enz!
Dit subforum is leesbaar voor gasten.
Ilona
Rattery
Ratten: 22x lief
Geboortejaar: 1988
Contacteer:

Re: Negatieve en positieve reviews van winkels

Berichtdoor Ilona » zo 12 mei 2013, 22:28

Denise schreef:Ik heb er ook niet om gevraagd dat mijn opmerking gesplitst werd, er worden zo vaak opmerkingen gemaakt en dan wordt er ook niet gesplitst.

Owhja, want jij splits zelf ook nooit topics op ratten.nl ofzo... :roll:

Denise schreef:k ga geen namen noemen en ook als deze persoon er zelf mee komt ga ik het er niet over hebben. Ik zet geen PM verkeer neer en ga geen persoonlijke gesprekken op een forum zetten.

Seriously?! :')

Denise schreef:Inderdaad. Ik werk niet voor Casper. Ik kan mij heel goed voorstellen dat jij er niet van gediend bent dat ik jouw klachten hier zou doorspelen, net zo min als ik ervan gediend ben om dat voor een ander op te knappen.

En je zit wel op ratten.nl en daar wordt er ook vol geklaagd in het Casper topic. Dat leest Mieke, die reageert niet op alle klachten en jij ook niet. Als Mieke contact met Casper kan opnemen over het voer van Linda, kan dat toch ook over andere klachten?

Verder zou ik echt niet weten waarom mensen jou gaan mailen over bestellingen als jij toch niet bij Casper werkt... Beetje vaag.. :?:

Wij als mod-team staan gewoon achter de topics omtrent webshops, dus Casper valt daar ook onder. Mensen mogen daar hun ervaringen posten. Als deze negatief zijn, mogen ze dit gewoon posten. En zolang mensen zelf weer reageren als hun opmerking niet klopte en dit zelf rechtzetten, is er in mijn ogen echt helemaal niks aan de hand. We hebben je opmerking met elkaar besproken, maar wij vinden dat er van zwartmaken absoluut geen sprake is.
Afbeelding
Like Rattery Razzy op facebook!
Ilona & Zuzu, Alvy, Auré, Cesi, Akya, Caen, Oli, Polly, Phlox, Dynthe, Rave, Eniq, Eoss, Vritz, Vaye, Tom, Flynth, Gersje, Ucky, Ipke, Marco, Mauro

Sithy
Tech Admin
Ratten: 3m
Geboortejaar: 1989

Berichtdoor Sithy » ma 13 mei 2013, 06:30

Ik heb het gesplitst omdat het niks met het posten van reviews te maken had. Dat is niks persoonlijks, splitsen gebeurt hier om die reden wel vaker om een topic overzichtelijk te houden. Dat is hier ook helemaal niet de discussie, of wel soms?

Beetje flauw om wel een opmerking te posten maar dan 'geen zin' te hebben in discussie. Ik zie graag een onderbouwing van dit soort opmerkingen, lijkt me ook niet meer dan redelijk want het is nogal wat wat je daar zegt. Nu geen namen noemen maar wel aangeven dat je 'verschillende voorbeelden' ziet....dat vind ik nu een goed voorbeeld van zwartmakerij en drama proberen op te starten. Als jij geen tijd hebt je opmerkingen te onderbouwen, maak ze dan gewoon niet. Hier kan niemand iets mee.

We doen hier ook niet aan posts verwijderen dus wat gezegd is blijft staan. Jammer, maar wij vinden dat iedereen het recht heeft om het in de groep te gooien als iets niet klopt of als iets hem of haar niet aanstaat. Heel, heel jammer dat jij ervoor kiest enkel zoiets te posten maar er eigenlijk geen bewijs voor wil geven. Waarom was het dan belangrijk om te zeggen? Om even een punt te maken? Zonder onderbouwing is er geen punt.

Ik laat dit topic nog een tijdje openstaan en ik zal hem daarna naar Archief verplaatsen ter inzage.
Carleen en ratsels:
Freyr, Orvar en Njall

Suzanne
Omarat
Ratten: 8 m
Geboortejaar: 1981

Berichtdoor Suzanne » ma 13 mei 2013, 07:29

Dit topic kan toch blijven bestaan aangezien het gaat over negatieve en posititieve reviews in het algemeen?
Groetjes Suzanne
Afbeelding

Suzanne
Omarat
Ratten: 8 m
Geboortejaar: 1981

Berichtdoor Suzanne » ma 13 mei 2013, 07:35

Al kunnen die natuurlijk ook gewoon in het topic van de winkel. *gaat weer verder slapen, dat is wel zo verstandig *
Groetjes Suzanne
Afbeelding

Hylke
Queen of rats
Ratten: 5v
Geboortejaar: 1995

Berichtdoor Hylke » ma 13 mei 2013, 08:44

Casper vind ik tot nu toe een hele fijne webshop. Al mijn bestellingen worden juist & snél geleverd. Wel jammer als ik sommige ervaringen van andere mensen lees. Denk dat als ik het zelf zou meemaken ik iéts minder tevreden zou zijn.

Huisdierplein is een bwaaaaa.. Altijd heel snel geleverd (dag of 2 dagen na bestelling), allemaal correct. Tot mijn laatste bestelling :nopom: . Ik had voor superveel geld besteld, maar echt véél geld. En uiteindelijk is veel fout geleverd. Het ene item niet, het andere 2dubbel etc. Ik heb gemaild met foto's van wat er nog moest zijn en wat al geleverd was en nog niet goed opgelost. Uiteindelijk na 4 dozen geleverd te krijgen maar opgegeven. 1 item niet gekregen, massas veel dingen dubbel, dus eigenlijk nog niet zo'n ramp :9

Zooplus bestel ik regelmatig, fijne webshop, tof dat er geen verzendkosten zijn boven de €29. Ook op de duitse al eens besteld en dat ging evengoed!
Afbeelding

Slaapwel Pepper, Flanel, Fleece, Fristi, Sok, Pookie, Zara, Bibi, Bo, Era, Muts, Dropje, Lori, Niamh, Lea, Needy, Ella, Nami, Nóirín, Violet, Inimini, Meloen, Pippa, Broccoli, Sloefje, Slipje, Paprika, Nina, Niomhe... Ik zal jullie nooit vergeten!

Linda
Alfarat
Ratten: 4M 1C
Geboortejaar: 1991

Berichtdoor Linda » ma 13 mei 2013, 12:12

Sithy schreef:Nu geen namen noemen maar wel aangeven dat je 'verschillende voorbeelden' ziet....dat vind ik nu een goed voorbeeld van zwartmakerij en drama proberen op te starten. Als jij geen tijd hebt je opmerkingen te onderbouwen, maak ze dan gewoon niet. Hier kan niemand iets mee.

Amen :ja:
Afbeelding

Sithy
Tech Admin
Ratten: 3m
Geboortejaar: 1989

Berichtdoor Sithy » ma 13 mei 2013, 12:29

Indien mensen graag iets kwijt willen over de huidige aanpak van negatieve en positieve reviews kan dat natuurlijk hier, ja. Sorry, dat had ik even duidelijker moeten uitleggen ;)
Carleen en ratsels:
Freyr, Orvar en Njall

Noor
Engeltje

Berichtdoor Noor » ma 13 mei 2013, 17:59

Ik heb niet alle reacties gelezen maar Denise, die persoon "die je niet wil noemen" heeft dat in het topic over Casper zelf al rechtgezet hoor. Dus ze is ook mans genoeg om dat gewoon toe te geven.

Edit, voor je gemak hier de quote, die ik zonder naam zal posten :9

oke fout van mij, kreeg een pbtje op het andere forum dat ik toen voor 50 euro had besteld en dus geen verzendkosten heb betaald. ik dacht zelf dat ik nog onder de 50 zat maar was niet zo.
Afbeelding

Denise
Opvang
Ratten: 20
Geboortejaar: 0

Berichtdoor Denise » ma 13 mei 2013, 19:13

Die bedoelde ik niet Noor, ik heb dat zelf ook nog gequote zoals in het Casper topic te zien is.

Ilona schreef:Dat leest Mieke, die reageert niet op alle klachten en jij ook niet.

Waarom zou ik op klachten moeten reageren?
Zoals je zelf zegt, Mieke leest daar en als zij wil reageren dan is dat aan haar en heb ik niets mee te maken.
Ik hoef net zo min te reageren als een ander forumlid. Miriam reageerde omdat ze moderator is van dat forumdeel en het wel heel erg OT ging.
Bij iedere webwinkel vind ik het zelf de normale gang van zaken dat je mailt of belt als je een klacht hebt, het is ook normaal dat je dan antwoord krijgt. Dus als je zeker antwoorden wil op een klacht moet je dit niet indirect communiceren via een forum, maar rechtstreeks naar een winkel.

Ilona schreef:Verder zou ik echt niet weten waarom mensen jou gaan mailen over bestellingen als jij toch niet bij Casper werkt... Beetje vaag.. :?:

Waar heb ik gezegd dat mensen mij mailen over bestellingen? :?:
Dit bedoel ik dus, er wordt weer iets gesuggereerd zonder dat het klopt, fijn dat je daar weer een voorbeeld van geeft. ;)
Afbeelding

Aniek
Omarat
Ratten: 2v en 3m

Berichtdoor Aniek » ma 13 mei 2013, 19:35

Denise: in een eerder bericht zeg je:

Denise schreef:Er staat in het Casper topic bv. een verhaal wat iemand heeft gepost wat ik ook met haar via PM heb besproken en wat niet waar bleek te zijn. Ze weet dat zelf ook, want we hebben dat zelfs via de telefoon besproken.

Dit bericht komt (net als Ilona denk ik) ook op mij over alsof mensen jou mailen over (bestellingen bij) Casper. Je zegt namelijk dat een verhaal wat niet klopt over Casper via PM en zelfs via de telefoon met jou is besproken. Waarom zouden mensen het hier met jou via PM en telefoon over hebben, aangezien jij niet bij Caspers werkt? Ook een vraag die in mij opkomt :).

Bij iedere webwinkel vind ik het zelf de normale gang van zaken dat je mailt of belt als je een klacht hebt, het is ook normaal dat je dan antwoord krijgt. Dus als je zeker antwoorden wil op een klacht moet je dit niet indirect communiceren via een forum, maar rechtstreeks naar een winkel.

Ik neem aan dat de mensen die klachten hebben dit ook wel hebben gedaan! ;) . Hebben ze dit niet gedaan, dan zou ik ze aanraden dit een volgende keer wel te doen.

Verder vind ik het erg jammer dat er wordt gesuggereerd dat Caspers zwart wordt gemaakt. Er worden gewoon ervaringen en meningen uitgewisseld en hier is niks mis mee in mijn ogen. Bij een winkel hoort zowel goede als negatieve feedback!

Zelf heb ik één keer online bij Caspers besteld en deze ervaring was prima. Ook heb ik een keer via de mail contact opgenomen over het e.e.a. en hierop kreeg ik een nette mail terug :).
Groetjes Aniek en alle knagertjes

Linda
Alfarat
Ratten: 4M 1C
Geboortejaar: 1991

Berichtdoor Linda » ma 13 mei 2013, 21:08

In het geval van Casper lijkt het juist handiger om het indirect via het forum te doen, want als je contact opneemt met Casper word je klacht toch niet serieus genomen :')
Afbeelding

Ilona
Rattery
Ratten: 22x lief
Contacteer:

Berichtdoor Ilona » ma 13 mei 2013, 21:47

Je reageert toch in het Casper topic dat mensen Casper zwartmaken? Hoe moet ik jouw post anders interpreteren?

Als je boos bent op 1 persoon is het misschien handiger om die persoon even een pb/mail te sturen en te vragen waarom diegene iets post wat volgens jou niet waar is. Je wil het hier niet op het forum zetten zeg je, das ook netjes want op dit forum is het net als op ratten.nl ook niet toegestaan pb'tjes te posten, maar dan kan het misschien via pb verder uitgepraat worden en kunnen we de discussie in dit topic eindigen, want op deze manier gaat het nergens en komt er een ellenlange discussie over niks. :huh:
Afbeelding
Like Rattery Razzy op facebook!
Ilona & Zuzu, Alvy, Auré, Cesi, Akya, Caen, Oli, Polly, Phlox, Dynthe, Rave, Eniq, Eoss, Vritz, Vaye, Tom, Flynth, Gersje, Ucky, Ipke, Marco, Mauro

Terug naar “Shop-till-you-plop”