Gesplitst: Donaties vanuit webwinkels

Plaats hier links naar leuke webshops, show je nieuwe aanwinsten qua rattenspullen en stofjes voor hangmatjes, enz!
Dit subforum is leesbaar voor gasten.
liens.venten
Omarat
Ratten: 4m
Geboortejaar: 1984

Gesplitst: Donaties vanuit webwinkels

Berichtdoor liens.venten » zo 01 dec 2013, 21:36

En hoeveel was die donatie?
Dat mag ook wel even gezegd worden vind ik, tenslotte steken jullie er veel tijd, energie en moeite in dus een beetje 'stoefen' mag! Want jullie mogen zeker trots zijn!

(Sithy: Gesplitst uit Friemels & Frunniks algemeen. Moet een donatie bedrag worden vrijgegeven door een webwinkel?)

Bloes
Puberrat
Ratten: 6
Geboortejaar: 1982
Contacteer:

Re: Friemels & Frunniks

Berichtdoor Bloes » di 03 dec 2013, 16:08

Ineke en ik houden dat liever tussen ons. Niet omdat het een groot geheim is, maar omdat we er niet zo mee te koop willen lopen.
Misschien dat ik het bij een grote mijlpaal wel een keer zal benoemen. ;)

Carmelina
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Carmelina » di 03 dec 2013, 16:26

Vindt het wel een beetje raar dat jullie dat tussen jullie willen houden.. Er zijn denk ik zat mensen die juist bij jullie bestellen omdat ze weten dat het dan naar de opvang gaat en dan vind ik het gek dat dan het geld wat gedoneerd is niet openbaar is.. Maar goed dat is mijn mening..
Afbeelding
Groetjes Carmelina en de rattenbende!

Verav
Rattery
Ratten: 8v 3vc 1mc
Geboortejaar: 1990

Berichtdoor Verav » di 03 dec 2013, 16:36

Ik vind het ook jammer. Het is iets waar je (als je besteld hebt) mede trots op kunt zijn. Dat je kunt zeggen, 'kijk ik heb er mede voor gezorgt dat Ineke nu weer ...euro heeft waardoor ze weer wat ratjes kan opvangen' ofzo.
Je zou dan, als je dat liever hebt, niet eens het preciese bedrag hoeven noemen. Maar bijv afronden naar 25-50-75 euro ofzo.

Hylke
Queen of rats
Ratten: 5v
Geboortejaar: 1995

Berichtdoor Hylke » di 03 dec 2013, 17:14

Ik vind het opzich niet zo'n probleem ^^ Ik ben wel blij dat ineke al zoveel geholpen is dankzij dit SUPER initiatief!!! En alle mensen die al dingen gekocht hebben bij de webshop, natuurlijk!!!!!

Mijn hangmatje dat ik bij jullie gekocht heb ik erg in trek, al heb ik nog geen foto kunnen maken.. Maar van zodra ik die heb plaats ik hem wel hier hoor!!!! :D
Afbeelding

Slaapwel Pepper, Flanel, Fleece, Fristi, Sok, Pookie, Zara, Bibi, Bo, Era, Muts, Dropje, Lori, Niamh, Lea, Needy, Ella, Nami, Nóirín, Violet, Inimini, Meloen, Pippa, Broccoli, Sloefje, Slipje, Paprika, Nina, Niomhe... Ik zal jullie nooit vergeten!

Bloes
Puberrat
Ratten: 6
Geboortejaar: 1982
Contacteer:

Berichtdoor Bloes » di 03 dec 2013, 18:01

Verav schreef:Dat je kunt zeggen, 'kijk ik heb er mede voor gezorgt dat Ineke nu weer ...euro heeft waardoor ze weer wat ratjes kan opvangen' ofzo.

Het donatiebedrag heeft op geen enkele manier invloed op hoeveel ratjes Ineke opvangt. Ze heeft sowieso haar (financiële) zaken prima in orde en alle ratjes die binnen komen zijn verzekerd van de allerbeste zorg. Uiteraard zijn de donaties van Friemels & Frunniks wel een zeer welkome aanvulling op de hoge kosten die ze heeft. Maar we vinden het niet nodig om met bedragen te smijten. Al jullie geld komt goed terecht, dat verzekeren we jullie. :)

Jeej voor de kaarsjes! En de uiltjes staan nu ook online.

Carmelina
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Carmelina » di 03 dec 2013, 18:25

Het gaat er ook niet om om hoeveel ratjes Ineke opvangt, het gaat er om, omdat jullie alles doneren, ik het dan raar vind dat je niet vertelt wat er aan donaties is ontvangen..Maar nogmaals dat is mijn mening..
Afbeelding

Ilona
Rattery
Ratten: 22x lief
Geboortejaar: 1988
Contacteer:

Berichtdoor Ilona » di 03 dec 2013, 18:32

Mag ik misschien een suggestie opperen voor een compromis?

Toen de webshop nog van mij was postte ik eens in de zoveel tijd bij het bereiken van een mijlpaal een stand van zaken. Je zou er bijv. voor kunnen kiezen elk kwartaal een bedrag te posten die je tot nu toe opgehaald hebt. Ik neem aan dat je je boekhouding goed bijhoudt, dus je zou kunnen zeggen bijv.

Q1 = 50 euro totaal
Q2 = 100 euro totaal
Q3 = 150 euro totaal
Q4 = 200 euro totaal

Je post dan gewoon elk kwartaal wat je in totaal al hebt opgehaald aan donatiegeld, ongeacht wat je wanneer precies overmaakt, dat is dan van minder belang.

Je zegt dat jij het niet belangrijk vindt, maar als het niet belangrijk was, hoe kan het dan dat mensen het er nu niet mee eens zijn? Blijkbaar wordt er dus toch wel waarde aan gehecht, anders zou iedereen alleen maar ja en amen zeggen :)

Ik zou mijn klanten hierdoor niet willen verliezen en het is alleen maar leuk om te vermelden wat er elke maand is opgehaald. Trouwens ook voor al de vrijwilligers, zij doen immers al het werk dus voor hun ook leuk om te weten wat de stand van zaken is toch?

Edit: ik denk trouwens ook niet dat Ineke in het geding staat, waarom wordt zij in het verhaal betrokken? Jij hebt toch een webshop ten gunste van haar? Maar Ineke staat gewoon los van al jouw keuzes. Ik vind dat je Ineke daar niet bij moet gaan betrekken. Als er dan wat is met de webshop, zou het gelijk van impact zijn op Ineke, das niet eerlijk. Jij hebt jouw webshop en Ineke heeft haar opvang. Mocht er ooit problemen zijn bij de één, dan staat dat los van de ander lijkt mij :ja:
Afbeelding
Like Rattery Razzy op facebook!
Ilona & Zuzu, Alvy, Auré, Cesi, Akya, Caen, Oli, Polly, Phlox, Dynthe, Rave, Eniq, Eoss, Vritz, Vaye, Tom, Flynth, Gersje, Ucky, Ipke, Marco, Mauro

johanna
Gedeactiveerd
Ratten: 7

Berichtdoor johanna » di 03 dec 2013, 18:51

Ik denk dat je geen klanten verliest door geen bedrag te noemen hoor. Bijna iedereen weet hoeveel ratjes er steeds zijn in de opvang van Ineke, en en hoe ze daar dag en nacht mee bezig is. Veel mensen dragen Ineke een warm hart toe en weten ook dat elke cent goed te gebruiken is. Wie het niet weet gaat eens bij Ineke langs of komt even neuzen op haar forum, daar worden de ratjes die op afstand geadopteerd zijn ook neergezet, en de verhalen. En dat is genoeg om te zien, dat het bij Ineke dus echt goed terecht komt. verder vind ik dat Bloes genoeg iedereen op de hoogte houd over dat er weer wat naar Ineke gestuurd word.

Sithy
Tech Admin
Ratten: 3m
Geboortejaar: 1989

Berichtdoor Sithy » di 03 dec 2013, 18:59

Even als mod gesproken: Is er wellicht behoefte aan een algemeen topic hierover? Zodat we dit specifieke topic ook alleen voor de webshop kunnen houden?

Als mezelf, ik vertrouw er op dat het geld goed terecht komt, dat is voor mij voldoende, maar ik snap dat het voor anderen anders is x)
Carleen en ratsels:
Freyr, Orvar en Njall

Marita
Puberrat
Ratten: 2v 5m

Berichtdoor Marita » di 03 dec 2013, 19:01

Ik vind het tof te lezen dat donatie nummer 2 een feit is!
Alleen ben ik het eens met Carmelina...

Kijk hoe vaak je doneert maakt op mij persoonlijk niet de indruk dat t nu echt goed gaat...
Je zou bij wijze van spreken elke dag 00,50 cent kunnen doneren. Dan heb je van januari tot december wel 365 keer gedoneerd maar toch maar 182,50 opgehaald.
Andersom kan ook! Dat je maar 2 keer ofzo per jaar doneert maar wel elke maand 80 euro binnenhaalt ... daar word je dan veel blijer van!

Denk dat idd het niet op de cent genoemd hoeft te worden.
Maar inzicht geven in het bedrag zou ook bij mij meer het 'Yes!' gevoel geven :)
Afbeelding

Voor altijd in mijn hart: Eckdo, Unique, Xandro, Eskar, Sibco en Sakai

johanna
Gedeactiveerd

Berichtdoor johanna » di 03 dec 2013, 19:08

Ik denk wel dat hier even een onderscheid gemaakt moet worden. Mensen doneren niet, maar kopen uit deze shop. De mensen die deze shop hebben opgezet hebben, doneren een bedrag, het blijft een winkel he dit. Als het nou een ophaalpunt voor geld was zou het anders zijn, maar de mensen die deze winkel maken houden liever het bedrag voor hun zelf, en de mensen moeten dan zelf maar kijken of ze willen kopen?

Het zou anders zijn als iedereen geld zou storten zonder iets te kopen:-)

Carmelina
Rattery
Contacteer:

Re: Gesplitst: Donaties vanuit webwinkels

Berichtdoor Carmelina » di 03 dec 2013, 19:29

Ja, maar door dat mensen kopen in de shop doneren ze wel.. Ik zie dat toch niet helemaal als een winkel, daarom mijn mening in deze.
Afbeelding

johanna
Gedeactiveerd

Berichtdoor johanna » di 03 dec 2013, 19:32

toch is het een winkel hoor :)

Carmelina
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Carmelina » di 03 dec 2013, 19:34

Ja, oke, dat zie jij dan misschien zo, maar alles word toch gedoneerd? dan is de " winkel" een middel voor donatie, zo zie ik het dan. xD
Afbeelding

johanna
Gedeactiveerd

Berichtdoor johanna » di 03 dec 2013, 19:39

De mensen van de winkel doneren, maar de mensen die de spulletjes uit de winkel kopen niet hoor. Die krijgen gewoon wat ze gekocht hebben. Zie het maar als een winkel die uit vrijwilligers bestaat, en die willen niet te koop lopen met de bedragen, dat moet mogen toch?

Carmelina
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Carmelina » di 03 dec 2013, 19:48

ja, natuurlijk krijgen de mensen de dingen die ze bestellen, maar die weten toch ook dat als ze daar bestellen dat het gedoneerd wordt? En natuurlijk mogen ze het niet vertellen, maar ik persoonlijk heb daar een hele andere mening over, en dat mag ook toch?
Afbeelding

johanna
Gedeactiveerd

Berichtdoor johanna » di 03 dec 2013, 19:49

Natuurlijk snap ik wel dat er mensen zijn die denken ik koop juist wat in deze winkel, omdat er gedoneerd word aan Ineke hoor, dus het komt altijd ten goede van de opvang. Maar buiten haar eigen forum en mensen die er geen vertrouwen in hebben, kun je altijd ook gewoon doneren aan de opvang :D

Verav
Rattery
Ratten: 8v 3vc 1mc
Geboortejaar: 1990

Berichtdoor Verav » di 03 dec 2013, 20:33

@bloes: Misschien verwoorde ik het onhandig. Ik bedoelde niet te zeggen dat Ineke ratjes zou weigeren oid. Ik doelde gewoon op het 'yes er is al ... overgemaakt en daar kan Inkeke zoveel goede dingen mee doen voor de ratjes' gevoel. Dus dat je mede-'trots' bent op de prestatie. En dan zou het idd bijv kunnen gaan om een indicatie per maand ofzo.
Je maakt geen winst toch? Dus al je opbrengst (-kosten die je maakt) doneer je toch? Juist fijn om iedereen die meehelpt aan deze donatie een inzicht te geven in hoeveel er wordt gedoneerd. Nu krijg ik bijna (bij wijze van spreke dus he!) het gevoel dat jullie iets te verbergen hebben omdat het zo angstvallig geheim moet blijven. Ik ben gewoon niewsgierig xD

johanna
Gedeactiveerd

Berichtdoor johanna » di 03 dec 2013, 20:41

In dat geval kun je dan toch beter zelf doneren(bij wijze van spreke dan) dan weet je gelijk waar het terecht komt toch. Ik zou nooit ergens iets kopen als het niet te vertrouwen is.

Marloes ik vind jullie werk super :bloem:

Tenmashi
Captain Spamrat
Ratten: 10m14v
Geboortejaar: 1991
Contacteer:

Berichtdoor Tenmashi » di 03 dec 2013, 20:45

Ik zie het af en toe bekend maken van een bedrag (of dat nu per kwartaal/donatie/whatever is) een positief iets en kan me niet voorstellen waarom dit men dit 'geheim' wilt houden. Dit is denk ik, in ieder geval niet voor mij, niet een geval van het niet 'vertrouwen', maar gewoon graag zulke leuke berichten zien. ^^ Maar goed, dit is natuurlijk uiteindelijk de keus van de webshop en/of opvang (donateur/ontvanger) zelf. :)
Afbeelding Afbeelding
Bommel, Ciske, Dex, Doctor, Elrond, Eomer, Fenris, Flowix, Gregory, Grissom & Brennan, Deb, Donna, Rapunzel, Elwynn, Eonar, Freya, Fluttershy, GLaDOS, Geronimo, Hedwig, Hermione, Ilah, Io(rek)

Ilona
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Ilona » di 03 dec 2013, 22:11

johanna schreef:In dat geval kun je dan toch beter zelf doneren(bij wijze van spreke dan) dan weet je gelijk waar het terecht komt toch. Ik zou nooit ergens iets kopen als het niet te vertrouwen is.

Oke... dus we moeten beter zelf donaties naar Ineke overmaken, want we weten niet of Friemels en Frunniks wel te vertrouwen is? :')
Afbeelding
Ilona & Zuzu, Alvy, Auré, Cesi, Akya, Caen, Oli, Polly, Phlox, Dynthe, Rave, Eniq, Eoss, Vritz, Vaye, Tom, Flynth, Gersje, Ucky, Ipke, Marco, Mauro

Marita
Puberrat
Ratten: 2v 5m

Berichtdoor Marita » di 03 dec 2013, 22:20

johanna schreef:In dat geval kun je dan toch beter zelf doneren(bij wijze van spreke dan) dan weet je gelijk waar het terecht komt toch. Ik zou nooit ergens iets kopen als het niet te vertrouwen is.

Marloes ik vind jullie werk super :bloem:

Ilona heeft een prachtige start ooit gemaakt hiermee he?! Vergeet dat niet..
Marloes heeft de webshop goed overgenomen maar haar klanten heeft ze te danken aan het overnemen van een al bestaande webshop!
Als Marloes toch alles doneert waarom zou ze dan het liever verborgen houden? (Niet dat ik er aan twijfel hoor Marloes dat jij niet alles keurig aan Ineke overmaakt)
Vele zijn nieuwsgierig naar het bedrag! Melden dat het is overgemaakt zegt niks over Marloes' haar goed voortgezette succes!

Normaal snap ik het moraal van 'over geld praat je niet'
Maar in dit geval is het toch heel niet erg? Hoe meer hoe beter!
Tenzij ze het per post stuurt natuurlijk en bang is dat een enveloppe met veel geld onderschept kan worden maar Marloes is van deze tijd! xD
Afbeelding

Voor altijd in mijn hart: Eckdo, Unique, Xandro, Eskar, Sibco en Sakai

johanna
Gedeactiveerd

Berichtdoor johanna » di 03 dec 2013, 22:22

:popcorn:

Ilona
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Ilona » di 03 dec 2013, 22:30

Weet je wat ik zo jammer vind Annie? Volgens mij bedoel je het best goed, maar heb je zelf half niet eens door welke suggesties je allemaal 'per ongeluk' opwekt. Denk dat je beter eerst je posts goed kan nalezen voordat je ze plaatst, want ik vind eerlijk gezegd dat je Ineke en Marloes een beetje voor schut zet en volgens mij (jou kennende) is dat niet de bedoeling…
Afbeelding

Terug naar “Shop-till-you-plop”