[Poll] Updates over opvangratten

Hier vind je alles met betrekking tot de forumregels, updates, publieke aankondigingen, enz.
Dit subforum is leesbaar voor gasten.

Hoe lang om een update te geven?

1 week
0
Geen stemmen
2 weken
0
Geen stemmen
3 weken
5
56%
4 weken
2
22%
Geen limiet
2
22%

Totaal aantal stemmen: 9

Sithy
Tech Admin
Ratten: 3m
Geboortejaar: 1989

[Poll] Updates over opvangratten

Berichtdoor Sithy » vr 22 nov 2013, 20:20

Beste mensen met een opvang,

Om de forumdelen met beschikbare opvangers zo actueel mogelijk te houden, wilde ik graag een bepaalde tijd instellen waarna een topic naar het archief gaat. Hiermee bedoel ik: na xx tijd geen update = topic naar archief.

Nu weet ik uiteraard ook dat de meeste van jullie het nu eenmaal vreselijk druk hebben, ik heb het hier dan ook absoluut niet over een wekelijkse update! Wat is voor jullie een redelijke tijdsperiode om een update te kunnen doen? Ik dacht zelf aan drie weken en daarbij hou ik uiteraard ook in de gaten of er toevallig niet iets aan de hand is, of dat de opvang extreem vol zit.

Het is vooral iets wat ik wil doen om de topics beter te kunnen beheren, het is geen kritiek op hoe het nu gaat of wat dan ook. Nogmaals, ik snap dat de meeste van jullie het druk hebben, dus ik hoor graag welke tijdsduur het beste werkt :)

(De optie "Geen limiet" kan je aanvinken als je graag wil dat ik zelf om een update kom vragen in het topic zoals het nu werkt ;) Laat dan aub wel even weten vanaf wanneer dat dan acceptabel is, nu hou ik doorgaans 2 weken aan en dat kan natuurlijk te kort zijn)
Carleen en ratsels:
Freyr, Orvar en Njall

Hylke
Queen of rats
Ratten: 5v
Geboortejaar: 1995

Re: [Poll] Updates over opvangratten

Berichtdoor Hylke » vr 22 nov 2013, 20:28

Ik denk dat 3 weken wel realistisch is, de meeste van onze opvanggezinnen proberen 2-wekelijks of vaker updates te plaatsen en maandelijks nieuwe foto's. Meestal zijn er dus sowieso binnen die periode nieuwe posts. Soms is het inderdaad wel (zoals nu bij mij) vrij druk door studies etc, en zijn bepaalde updates nog niet geplaatst, maar die volgen wel minstens binnen de 3 weken..
Afbeelding

Slaapwel Pepper, Flanel, Fleece, Fristi, Sok, Pookie, Zara, Bibi, Bo, Era, Muts, Dropje, Lori, Niamh, Lea, Needy, Ella, Nami, Nóirín, Violet, Inimini, Meloen, Pippa, Broccoli, Sloefje, Slipje, Paprika, Nina, Niomhe... Ik zal jullie nooit vergeten!

Eloya
Volwassen rat
Ratten: 6 M
Geboortejaar: 1998

Berichtdoor Eloya » vr 22 nov 2013, 20:42

Ik prefereer ook 3 weken, de ene keer heb ik veel tijd en dus dagelijkse updates. En soms vwel schoolwerk dus alleen even snel foto's op update
Iris, &
Idse, Ingmar, Italy, Roza, Briënne
Afbeelding

Jill*
Opvang
Geboortejaar: 1985

Berichtdoor Jill* » vr 22 nov 2013, 20:47

Qua tijd is elke 3 weken wel te doen voor mij, maar ik vermoed dat ik er in de praktijk in de eerste plaats niet altijd aan denk en in de tweede plaats is er niet elke 3 weken iets te melden wat relevant is. Medische gegevens en intro's etc. meld ik meestal wel, als dat verandert na de beginpost, maar als het verder hetzelfde blijft, wat voor update moet er dan komen? :)

Sithy
Tech Admin

Berichtdoor Sithy » vr 22 nov 2013, 21:07

Een opstel van minstens vier kantjes :diva:

Nee ik zou het vooral handiger vinden als er een teken van leven kwam :p Ik snap dat er vaak ook niet echt veel nieuws is te zeggen, maar misschien iets als "rat abc zit er nog steeds" oid?

Het is nu een aantal keer gebeurd (niet van 1 opvang in specifiek!) dat een rat al maandenlang geplaatst bleek. Ik los het nu op door in topics waarin al een tijd niks is gezegd te vragen hoe het zit, maar zoek een manier om dit sneller te kunnen doen dus was benieuwd wat het prettigst is voor iedereen :)
Carleen en ratsels:
Freyr, Orvar en Njall

Jill*
Opvang
Geboortejaar: 1985

Berichtdoor Jill* » vr 22 nov 2013, 21:23

Ja, ik begrijp het idee. :ja: Maar ik denk dat als een opvang vergeet om te melden dat een rat geplaatst is, die update ook vergeten wordt. En dan verdwijnt het topic dus, dat vind ik wel zonde. Het idee is goed, maar ik vraag me dus af hoe het goed uitgevoerd kan worden. Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik denk dat ik het ga vergeten om me elke 3 weken te melden.

Sithy
Tech Admin

Berichtdoor Sithy » vr 22 nov 2013, 22:02

Niks wordt permanent weggehaald hoor ;) Het werkt momenteel gewoon niet heel handig om voor elke rat om een update te vragen, maar als meer mensen hun best doen iets te laten horen is het uiteraard ook echt geen probleem dat ik om een update vraag -- en ik begrijp al dat dat prettiger is om na 3 weken te doen ipv 2, daar zal ik rekening mee houden :thumbs:
Carleen en ratsels:
Freyr, Orvar en Njall

Vera
Opvang
Ratten: 8v 2c 5m
Geboortejaar: 1977
Contacteer:

Berichtdoor Vera » wo 27 nov 2013, 13:32

ik zie dit topic nu pas... :blozen:

Ik vind 1x per 2-4 weken wel een mooie termijn voor updates (heb gestemd op 3 weken... daartussenin dus :P )... ik zal zeker gaan proberen om dit bij te gaan houden, mocht ik opvangers van Plop of Parzival hier plaatsen... :)
Rattenopvang Plop: http://www.opvangratjes.nl

Hylke
Queen of rats
Ratten: 5v
Geboortejaar: 1995

Berichtdoor Hylke » za 25 jan 2014, 15:36

Ik heb het eventjes druk gehad, maar net alle opvangers weer een boost gegeven :pom:
Afbeelding

Slaapwel Pepper, Flanel, Fleece, Fristi, Sok, Pookie, Zara, Bibi, Bo, Era, Muts, Dropje, Lori, Niamh, Lea, Needy, Ella, Nami, Nóirín, Violet, Inimini, Meloen, Pippa, Broccoli, Sloefje, Slipje, Paprika, Nina, Niomhe... Ik zal jullie nooit vergeten!

Terug naar “Forumzaken”