nog maar weinig animo

Hier vind je alles met betrekking tot de forumregels, updates, publieke aankondigingen, enz.
Dit subforum is leesbaar voor gasten.
liens.venten
Omarat
Ratten: 4m
Geboortejaar: 1984

nog maar weinig animo

Berichtdoor liens.venten » zo 14 sep 2014, 01:48

Ik vind het zo'n zonde dat dit forum aan het doodbloeden is. Er wordt nog bitter weinig gepost. Jammer want ik vond het hier altijd wel gezellig.
Kunnen we niet met z'n allen proberen het forum weer een beetje te doen leven? Als iedereen wat meer post, en wat meer reageert op elkaar, moet dat toch lukken?
Anders zie ik dit forum gewoon verdwijnen en ik zou dat erg jammer vinden. Andere mensen toch ook denk ik?

blossomgirl
Volwassen rat
Ratten: 2m4c

Re: nog maar weinig animo

Berichtdoor blossomgirl » zo 14 sep 2014, 10:02

Naar mijn idee word het sowieso altijd rustiger in de zomer, en moet het daarna weer een beetje op gang komen. Maar ook ik zou eht jammer vinden als het forum weg zou gaan, want dit is ook de enige waar ik nog kom en lees. Ik zeg niet zo veel, maar ik lees wel veel, en zou het wel missen!
Afbeelding
Like RatRations.nl op Facebook!
Trotse mama van Ricky, Ruan, Dorian, Gio, Zane en Vico.
Engeltjes: Friemel, Os, Bryan, Percy, Victor, Toby en John.

Tenmashi
Captain Spamrat
Ratten: 10m14v
Geboortejaar: 1991
Contacteer:

Berichtdoor Tenmashi » zo 14 sep 2014, 11:30

Stiekem vind ik het wel fijn om te lezen dat jullie het forum leuk vinden en actief willen houden. :bloem: Ondanks de drukte met stage en daarnaast mijn rattery zal ik proberen weer wat vaker te posten en zo. :ja: Op zich kunnen we er ook wel een moderator bij het team gebruiken, dus als iemand denkt "ja, leuk!" laat het even weten. :)
Afbeelding Afbeelding
Bommel, Ciske, Dex, Doctor, Elrond, Eomer, Fenris, Flowix, Gregory, Grissom & Brennan, Deb, Donna, Rapunzel, Elwynn, Eonar, Freya, Fluttershy, GLaDOS, Geronimo, Hedwig, Hermione, Ilah, Io(rek)

Jill*
Opvang
Geboortejaar: 1985

Berichtdoor Jill* » zo 14 sep 2014, 11:34

Ik vind het ook jammer. :ja:
Ik mis dan vooral de inhoudelijke en ratgerelateerde onderwerpen, want in off-topic is de boel nog wel aardig actief geloof ik. :) Het zou wel leuk zijn als er weer meer leven in komt!

Jetski
Puberrat
Ratten: 2 Vc +1 Mc
Geboortejaar: 1969

Berichtdoor Jetski » zo 14 sep 2014, 12:33

Vind dit forum ook 1 vd gezellige fora..
Ik ben zelf niet een poster, maar lees elke dag wel even de meeste berichtjes.
Ik zou het heel jammer vinden als het forum ophoudt.
Ik post voornamelijk alleen als ik denk dat ik wat kan toevoegen of als ik een vraag heb.
Misschien dat anderen dat ook hebben??
Ik wil best meer reageren maar hoop wel dat het dan iets toevoegt aan het forum :popcorn:

Groetjes Jet

Ilona
Rattery
Ratten: 22x lief
Geboortejaar: 1988
Contacteer:

Berichtdoor Ilona » zo 14 sep 2014, 16:45

Wat ik jammer vind is dat er op de ratferelateerde dingen nog amper reacties komen. Zie de opvangtopics, en laatste nesttopics van Carmelina/ Sandra/ mij. Vraag me dan echt soms af hier waar ik de moeite allemaal voor doe en dan plaatst ik gewoon ook geen updates meer. Ten eerste zitten op dit forum geen toekomstige eigenaren van het nest en verder reageert er toch niemand. Andere ratgerelateerde dingen komen ook altijd maar bar weinig reacties op.

Ik denk dat een goed mod team al heel erg veel doet. De enige die zich nog inzet is Sandra volgens mij en als je in je eentje een forum moet trekken is dat heel zwaar… Ik denk verder dat er echt een verschil zitten tussen tijd hebben en tijd willen maken. :sst:
Afbeelding
Like Rattery Razzy op facebook!
Ilona & Zuzu, Alvy, Auré, Cesi, Akya, Caen, Oli, Polly, Phlox, Dynthe, Rave, Eniq, Eoss, Vritz, Vaye, Tom, Flynth, Gersje, Ucky, Ipke, Marco, Mauro

Tenmashi
Captain Spamrat
Contacteer:

Berichtdoor Tenmashi » zo 14 sep 2014, 17:25

Was dat in mijn geval maar zo, doordeweeks kom het hier echt letterlijk neer op werken-eten-slapen en dat op repeat. ;) In 't weekend probeer ik tussen het achterstallige huishouden door nog 't een en ander te lezen en posten. Vandaar ook dat ik hoop dat iemand zin heeft om aan dit forum mee te werken om het in stand en vooral gezellig te houden. :)
Afbeelding Afbeelding
Bommel, Ciske, Dex, Doctor, Elrond, Eomer, Fenris, Flowix, Gregory, Grissom & Brennan, Deb, Donna, Rapunzel, Elwynn, Eonar, Freya, Fluttershy, GLaDOS, Geronimo, Hedwig, Hermione, Ilah, Io(rek)

Ilona
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Ilona » zo 14 sep 2014, 18:12

Fiets je van Eindhoven naar Venlo dan? :)
Afbeelding
Ilona & Zuzu, Alvy, Auré, Cesi, Akya, Caen, Oli, Polly, Phlox, Dynthe, Rave, Eniq, Eoss, Vritz, Vaye, Tom, Flynth, Gersje, Ucky, Ipke, Marco, Mauro

Tenmashi
Captain Spamrat
Contacteer:

Berichtdoor Tenmashi » zo 14 sep 2014, 18:22

Nee, hoezo?
Afbeelding Afbeelding

Verav
Rattery
Ratten: 8v 3vc 1mc
Geboortejaar: 1990

Berichtdoor Verav » zo 14 sep 2014, 18:27

Beetje flauw en onder de gordel Ilona,

Elise geeft aan dat ze er (te) weinig tijd aan besteed en gaat meer tijd vrijmaken en geeft aan dat een beetje hulp erg fijn zou zijn en dan kom jij aan met zo'n opmerking.
Om voor mezelf te spreken, ik kan me goed voorstellen dat het erg druk is en dat je dan soms liever wat tijd aan bijv je vrienden oid geeft dan aan het forum. Maar aan de andere kant ben je ook modje/beheerder dus heb je bepaalde verantwoordelijkheden. Goed om die wat meer te verdelen en een extra modje erbij te zoeken.
Ik zou het ook jammer vinden als dit forum zou verdwijnen.

Ilona
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Ilona » zo 14 sep 2014, 19:08

Nou, dan kan je misschien in de trein naar huis gezellig forummen :mrgreen:

@Vera, hey ff hoor, mijn reactie was niet alleen naar Elise hoor hallo, ik post gewoon in het topic dat mensen wel moeten willen posten op een forum. Das toch niet zo gek? Waarom moet alles toch gelijk weer in het negatieve getrokken worden??
Afbeelding

Verav
Rattery

Berichtdoor Verav » zo 14 sep 2014, 19:54

Ilona schreef:Fiets je van Eindhoven naar Venlo dan? :)

Je wilde beweren dat deze opmerking niet specifiek naar Elise was? Dan weet ik echt niet hoe ik die moet lezen. Hier ging mijn reactie dus over. Ik vind dit echt een hele flauwe opmerking/vraag. Tuurlijk fietst ze dat niet en natuurlijk weet jij dat ook. Wat je hier eigenlijk zegt is dat ze dus in de trein maar moet forummen. Opzich een prima suggestie (doe ik ook vaak hoor), maar dat kun je dan toch ook gewoon zeggen/voorstellen.

Ilona
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Ilona » zo 14 sep 2014, 20:28

Nee die was bedoeld zoals ook mijn reactie eronder, zo van, "dus kan je toch in de trein lekker forummen?" Gewoon gekscherend, zo van, is dat geen idee? Ipv, schop onder de tafel, stoel op je hoofd, stomme Elise ga in trein forummen. Dat is hoe jij het graag wil lezen, niet hoe ik het bedoelde… :nee:

en volgens mij stond het tweede gedeelde waar je over begint al in mijn eerste post in dit topic. Dat ik toevallig na Elise post, wil toch niet zeggen dat ik enkel en alleen tegen Elise aan het praten ben?? Wat is nou waarschijnlijker als je in een topic post, dat je tegen de TS praat in algemeenheid, of tegen degene boven je. Sterker nog, als ik al tegen iemand specifiek praat doe ik vrijwel altijd @ ervoor, zoals net dus naar jou, nadat ik eerst antwoord op Elise gaf…

Ik vind je laatste reactie gewoon echt heel flauw, je hoeft van mij echt geen vuurtjes aan te wakkeren die bijna gedoofd zijn hoor Vera…. :huh:

Editje; en het ís toch zo dat alleen Sandra hier nog regelmatig post. Dat is gewoon een constatering, niet anders dan Elise zelf ook al doet. Dus waarom mag ik dat niet herhalen…. :?:
Afbeelding

liens.venten
Omarat

Berichtdoor liens.venten » zo 14 sep 2014, 20:56

Mijn idee hierover: Ilona, ik merk dat je vaak fel bent in je opmerkingen of anders gezegd, dat ik het zo opvat dat ik het fel vind. Ik denk hierover dat jij gewoon temperament hebt (en dat bedoel ik niet negatief!) en dat zich dat uit in je opmerkingen, maar dat je die opmerkingen in feite niet verkeerd bedoelt. Het komt alleen soms verkeerd over omdat dit geschreven taal is en daar worden dingen vaak niet goed geïnterpreteerd. Ik denk dat je het wel goed bedoelt allemaal, maar dat het soms verkeerd wordt gelezen. Ik merk ook dat er een verschil is tussen Nederlanders en Vlamingen daarin. Ik merk dat Nederlanders directer zijn in hun manier van zeggen, en dat is voor Vlamingen dan even slikken soms, omdat wij het anders formuleren. Het ene is niet beter dan het andere en als we in het achterhoofd houden dat iedereen het wel goed bedoelt (dat is meestal toch gewoon zo?) dan komen we al een heel eind.
En verder: met ruzie maken komt dit forum niet verder, dus mss moeten we allemaal wat lief zijn voor elkaar :P Maar dat ben ik dan gewoon, ik vind het leuker als iedereen lief is voor elkaar :mrgreen: Dus mss moet iedereen even nadenken voor te klikken op 'bevestig', even nalezen of een bericht niet fout kan worden gelezen.

Verav
Rattery

Berichtdoor Verav » zo 14 sep 2014, 20:59

Euh, IK vond je opmerking flauw en onder de gordel. En dat wilde ik je graag even zeggen. Hoe je dat verder oppakt mag je helemaal zelf weten. Ik doe verder geen uitspraken over anderen.
Ik vind daarbij je 2de bericht (dat ze in de trein kan forummen) idd een heel goede suggestie en een prima opmerking. Ik vind het alleen zo flauw dat je dan eerst moet gaan vragen of ze daarheen fietst, ja ze gaat elke dag even +/- 120 km fietsen.
Doe er je voordeel van, dat je misschien de volgende keer er meteen bij moet zetten zo van dat je wel weet dat ze dat niet doet maar dan lekker in de trein kan forummen. Is het meteen duidelijk dat het niet vervelend is en maar een poging is tot grappig zijn. Wil je dat niet, moet je zelf weten. Het is maar een suggestie (wat ik zou doen).

Rest was gewoon mijn opmerking over dit topic, niets meer en niets minder. Als jij daar graag wat anders in wil zien, be my guest.
Ik wil de niet alleen iets tegen jou zeggen maar ook gewoon mijn zegje doen in dit topic.
Ik snap het ook niet helemaal wat je nu precies zegt na je wit regel. Maar dat kan ook aan mijn dyslectie liggen (en dat ik moe ben). Je hoeft het verder ook niet uit te leggen. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo belangrijk. Zoals ik al eerder zeg ging het over die fietsopmerking (en daar heb ik wel genoeg over gezegd nu vind ik :clown: ) en de rest was gewoon mijn eigen zegje. Mag je het mee eens of oneens zijn.

Verav
Rattery

Berichtdoor Verav » zo 14 sep 2014, 21:33

Kleine aanvulling, mooie post Lien. :)

Ilona
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Ilona » zo 14 sep 2014, 21:46

Oke Vera, bedankt voor de toelichting. Ik begrijp het zo beter :ja:

Je dat inderdaad wel zeggen hoor Lien. Ik vind dat je er wel gelijk in hebt. Ik ben inderdaad niet zo touwtjes om dingen winden, ben altijd erg duidelijk en hou niet van onzin en wazigheid. In sommige dingen helpt mij dat heel erg veel (zoals op werk) en in andere dingen belemmerd je dat soms (zoals mensen op forum die dingen negatief lezen en dan niet willen geloven dat je het niet zo bedoelde, zelfs niet na dit herhaaldelijk aankaarten. Dit laatste irriteert mij dan weer, maar dat is soms een kip-ei verhaal). Maar wat jij zegt, ik denk dat elk persoonlijke eigenschap zijn voor en nadelen kan hebben.

Vooropstellend, zo was mijn opmerking in dit topic dus echt ab-so-luut niet bedoeld. Ik zat echt heel vrolijk hier, half kijkend naar Family Guy, half postend op het forum en ik zat absoluut niet met 'moet-Elise-beledigen' in mijn hoofd :nope: En ik had er zeker geen rekening mee gehouden dat een grapje maken nu even niet kon… Ik hoop dat als Elise dit leest, ze dat ook wil aannemen van mij. :)
Afbeelding

liens.venten
Omarat

Berichtdoor liens.venten » ma 15 sep 2014, 04:07

Ik vind het fijn dat iedereen nu weer op dezelfde golflengte zit en dat het is uitgeklaard dat het niet naar bedoeld was :P
Geschreven taal is soms moeilijk, dingen worden soms verkeerd geïnterpreteerd. Maar ik merk dat de mensen op dit forum toch wel gezellige mensen zijn allemaal, dus ik denk echt dat niemand het hier slecht bedoelt!

Kat
Omarat
Ratten: 5 meisjes

Berichtdoor Kat » ma 15 sep 2014, 07:05

Ik zal ook proberen weer wat meer te praten. Ik denk dat het elkaar allemaal versterkt. Omdat het hier zo rustig was kwam ik ook minder
Afbeelding

Ilona
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Ilona » ma 15 sep 2014, 12:10

@Lien; is ook. Ik zeg nu niet dat ik zo geweldig ben, integendeel hoor, maar ik merk wel dat er meer mensen kort en bondig typen op dit forum (net als ik) en dat er andere mensen heel fel op reageren. Er zijn tijden geweest dat er elke week weer een kleine tot grote discussie was op dit forum en je ziet dat het forum daarna steeds stiller en stiller is geworden. Discussies die vrijwel nooit over ratten gingen, maar blijkbaar toch door mensen als vervelend ervaren zijn.

Ik heb trouwens ook het idee dat het forum gebrek aan nieuwe leden heeft. Veel 'stamgasten' van dit forum zijn alweer gestopt met ratten of hebben andere prio's en er komen geen nieuwe leden die gaatjes opvullen, das zonde.
Afbeelding

E!!@
Volwassen rat
Ratten: 0
Geboortejaar: 1992

Berichtdoor E!!@ » ma 15 sep 2014, 13:36

Ik post minder dan toen ik begon met ratten (en dit forum nog niet bestond) omdat ik meer tijd besteed aan andere dingen dan voorheen (relatie, werk, e.d.) en ik ga ook stoppen met ratten.
Mijn engeltjes:
Knabbel, Ginger, Blossom, Ori, Armani, Cola, Skinny, Faith,
Bo, Josefien, Eefje, Yuna, Novya, Ivy, Chloë, Yuki, Beer, Tahnee, Pippi <3

AlasseaNellas
Puberrat
Ratten: 3v
Geboortejaar: 1986

Berichtdoor AlasseaNellas » ma 15 sep 2014, 13:43

Ik heb mij eigenlijk een beetje uit het rattenwereldje getrokken.
Altijd dat gezeur, had er geen zin meer in. Heb nog wel altijd ratjes gehouden, dat is niet veranderd.
Ik heb dus ook geen idee hoe het eraan toe gaat in het rattenwereldje.
Voorlopig zien jullie mij dus ook niet terug op ratten.nl en tammeratten.nl (daar bekend als BlackheartAngel, wie weet gaat er een lichtje branden)
Misschien ooit, maar voorlopig geen behoefte aan.

Hier is het een stuk rustiger, waardoor ik dus sinds kort hier weer ben gaan posten :)
Vind het wel leuker als er wat actiever gepost gaat worden en ik zal daar dus ook proberen een steentje aan bij te dragen

Anna
Alfarat

Berichtdoor Anna » ma 15 sep 2014, 14:59

Voor mij is dat ook zo, ik lees eigenlijk wel een paar keer per week ff het forum door maar zie dat er dan weinig nieuws bij is, sowieso post ik al best wel lang nog maar zelden.. :blozen: Maar ik zou het ook jammer vinden als het forum helemaal verdwijnt. En net als Jill mis ik de ratgerelateerde topics. Ik vind topics over (ratten)babies en zo ook leuk hoor, maar het liefst zag ik wat meer topics die inhoudelijk over ratten gaan. Ik probeer ook mijn topic over mijn eigen ratten een beetje actueel te houden maar op dat gebied gebeurt momenteel vrij weinig.

Maar goed, ik denk dat als iedereen weer gezellig wat meer gaat posten, dat iedereen er vanzelf ook weer meer zin in krijgt!
Afbeelding
† Emile - Zorro - Guust - Rintje - Rutte - Akira - Benjamin - Braille

AlasseaNellas
Puberrat
Ratten: 3v
Geboortejaar: 1986

Berichtdoor AlasseaNellas » ma 15 sep 2014, 16:11

Zullen we dan beginnen met meedoen aan foto van de maand? :)

Marlous
Omarat
Ratten: 0
Geboortejaar: 1992
Contacteer:

Berichtdoor Marlous » ma 15 sep 2014, 16:22

Ik wil best meedoen met de foto van de maand wedstrijd, maar ik heb geen ratjes :clown:
En ik probeer wat meer te posten! Met z'n allen moet het lukken om het forum ook levendig te houden toch?
Afbeelding

Terug naar “Forumzaken”