Bella's Hangmatjes

Vind hier topics over (web)shops waar je allerlei leuke rattendingen kunt kopen! 1 topic per (web)shop!
BellaDonna
Nijlpaardje
Ratten: 0

Bella's Hangmatjes

Berichtdoor BellaDonna » di 28 jan 2014, 23:53

Afbeelding
http://bellashangmatjes.cloudcart.eu/

0% btw en boven de 30,- gratis verzenden!

Bella's Hangmatjes is een webshop met hand gemaakte hangmatjes. Deze hangmatjes zijn geschikt voor verschillende knaagdieren. Uw dierenvriendje kan door middel van een hangmat (huisje) zich even lekker terug trekken van de drukte. Wij zullen en de loop der tijden ook een aantal setjes (hangmatjes, huisjes, speeltjes etc.) maken en deze gaan verkopen voor verschillende opvangen. U kunt daarover meer informatie vinden onder "Donatie Opvangen". U kunt zelf uw product met de gewenste kleuren en maten door geven. Maar als het u niet uit maakt kunt u ook een hangmatje uit de voorraad kiezen, hier zit 10% korting per product op! Het kan zijn dat ik door omstandigheden even geen aanvragen meer aan neem, dit omdat ik nog op school zit en ik alleen op vrijdag en in het weekend tijd heb om aan de bestellingen te werken. Mijn excuses daar voor. Als u een bestelling heeft geplaatst duurt het ongeveer 2 weken voordat uw producten klaar zijn of op de post gaan. U krijgt een mailtje wanneer ik de producten klaar heb, eventueel als u dat wilt met een foto. U betaald vooraf, als ik het geld binnen heb, begin ik de eerst volgende vrijdag of in het weekend met uw product. Het kan zijn dat het wat langer dan 2 weken duurt als er meer mensen tegelijk hebben besteld, u krijgt dan netjes een mailtje.

Ons doel is om heel veel knaagdiertjes blij te maken met zijn/haar eigen hangmat. Het komt namelijk helaas best vaak voor dat knaagdieren een hele lege kooi hebben en dus geen slaapplekje of speeltjes. Ik probeer om mijn producten zo goedkoop mogelijk te maken zodat de prijs geen excuus meer is. Ook steunen wij zoals u hierboven al heeft kunnen lezen, in de loop der tijden een aantal opvangen. Zo krijg is dus dubbel zo'n goed gevoel, van dat ik weer een diertje blij kan maken! Hangmatjes maken doen wij niet om het geld maar om de leuke bezigheid.

Ik probeer mijn producten altijd zo goedkoop mogelijk te houden. Daarom berekenen wij 0% BTW! Ergens anders goedkoper? Laat het me weten!

Qua stof werken wij met fleece en katoen. Wij hebben een ruim assortiment met stofjes. Wel meer dan 100 effe stofjes en printjes. Als u de stofjes wilt bewonderen verwijs ik u door naar de 2 stoffen pagina's :

Fleece stof: http://bellashangmatjes.cloudcart.eu/fleece-stoffen-w3097/
Katoen stof: http://bellashangmatjes.cloudcart.eu/katoen-stoffen-w3102/

Onze website is helaas nog niet helemaal af, hier wordt aan gewerkt. Er moeten o.a. nog mooie foto's van de producten genomen worden en er worden nog meer stofjes bij gevoegd of afgehaald.

Graag wil ik wat feedback van jullie over mijn site :D!

Marjan
Rattery
Ratten: 16
Geboortejaar: 1984
Contacteer:

Re: Bella's Hangmatjes

Berichtdoor Marjan » wo 29 jan 2014, 08:21

Mag ik eens héél nieuwsgierig vragen hoe het komt dat jouw prijzen zo extreem laag zijn?
Ik maak zelf hangmatten voor VZW Rattensnoozels en hoe je de kosten ook drukt, een huisje voor 2 euro?
Je zit algauw aan stoffen van 7 euro de meter en meer...reken je fleece er nog eens bij, naaigaren,....tijd & elektriciteit...
Nu ben ik wel benieuwd geworden :)
Afbeelding

opvanglocatie voor Ratopia en stichtend lid van VZW Rattensnoozels

Carmelina
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Carmelina » wo 29 jan 2014, 11:08

En ik zie geen foto's?
Afbeelding
Groetjes Carmelina en de rattenbende!

BellaDonna
Nijlpaardje

Berichtdoor BellaDonna » wo 29 jan 2014, 16:22

Heei ik vind het onzin om dat te rekenen want een huisje naaien duurt hier maar 10 minuten, garen heb ik nog heel veel van me oma. Tjaa haha. Het gaat mij ook niet om de winst maar dat ik er plezuer mee heb en andere er blij mee kan maken ;)

Foto's moeten nog geplaatst worden, daarom kan je ze waarschijnlijk niet zien

Marjan
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Marjan » wo 29 jan 2014, 18:22

En stoffen? Je kunt toch nooit stoffen + fleece voor twee euro per huisje hebben?

Een huisje naaien maar tien minuten...wow...Dat is wel héél erg snel...
Afbeelding

Suzanne
Omarat
Ratten: 8 m
Geboortejaar: 1981

Berichtdoor Suzanne » wo 29 jan 2014, 19:08

Maakt toch eigenlijk niet uit, al geeft ze geld bij, is toch haar keus :9
Groetjes Suzanne
Afbeelding

Shita
Stuurrat
Ratten: 8v
Geboortejaar: 1990
Contacteer:

Berichtdoor Shita » wo 29 jan 2014, 19:09

Héle nette prijzen. :ja:
Afbeelding
Lola's Akiko, Shita's Huey, Shita's Isten & Indra, Shita's Kaida & Kazue, Shita's Lilly & Shita's Nanuq
...40 engeltjes in gedachten †

Carmelina
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Carmelina » wo 29 jan 2014, 19:10

@ Suzanne, ja vind ik ook hoor, helemaal gelijk! Ben benieuwd wanneer de foto's erop staan! xD
Afbeelding
Groetjes Carmelina en de rattenbende!

Marjoleine
Alfarat
Ratten: 3
Geboortejaar: 1988
Contacteer:

Berichtdoor Marjoleine » wo 29 jan 2014, 19:14

Ik vind het eigenlijk wel komisch en krijg de neiging een enorme, echt gigantische, bestelling te plaatsen van allemaal huisjes :')

Maar even serieus, met zulke prijzen haal je de kostprijs er niet eens uit. Een huisje in 10 minuten? Hoe zit het kwalitatief dan in elkaar? En reken je het knip/snij werk mee?
0% BTW lijkt mij logisch zonder btw nummer, je bent waarschijnlijk niet bij de KVK ingeschreven? Ik vind je algemene voorwaarden ook erg mooi :') Maar ik denk dat je daar nog niet aan hebt gewerkt. In je footer staat ook nog prijzen inclusief BTW.

Ik ben benieuwd naar de foto's van je huisjes en matten.
Sascha
Cheetah, Gizzy, Jolly, Daithi, Gismo, Spooky, Lynx, Whiskey, Leila, Sona, Lucille, Phantom, Caledonia, Cadillac, Zusa, Dr. Jekyll, Ayke, Sif, Bonnie, Bregje, Lorelei, Spuny & Ginger

Verav
Rattery
Ratten: 8v 3vc 1mc

Berichtdoor Verav » wo 29 jan 2014, 19:17

:lmao:
Ik krijg ook de neiging om heel veel kruisbuizen te bestellen. Die ga ik echt niet maken voor die van mij vanwege het werk wat erinzit maar voor 2 euro wil ik er wel een boel xD
Het maakt mij inderdaad niet uit als je er zelf bijlegt. Ik vind het prima. Maar ik denk ook niet dat je hiermee de kostprijs eruit haalt nee en op den duur gaat dat je wel opbreken ja.

Marjan
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Marjan » wo 29 jan 2014, 19:38

Suzanne schreef:Maakt toch eigenlijk niet uit, al geeft ze geld bij, is toch haar keus :9

Uhu, dat wel...maar ik geloof ook dat het op termijn zuur zal opbreken.
Afbeelding

BellaDonna
Nijlpaardje

Berichtdoor BellaDonna » wo 29 jan 2014, 20:43

Even voor de duidelijkheid, een huisje van 15x15 cm kost 2,00 per maat word het steeds duurder. 10 min was best wel weinig inderdaad (Ik heb het nooit precies gemeten). Zoals ik al zei is mijn site nog niet helemaal af. ik heb een hele goedkope site gevonden van stofjes daarom kan ik ook zo weinig rekenen. Na jullie opmerkingen over de prijzen heb ik alles 2,- duurder gemaakt. Foto's kan ik pas vrijdag maken van een aantal, want mijn naaimachine moet nog bezorgd worden een deze dagen, dus leen ik die van me oma ff.

Zijn er verder nog opmerkingen? Algemene voorwaarde moet mijn vader bij helpen.. Prijzen zijn 2,- duurder

Ilona
Rattery
Ratten: 22x lief
Contacteer:

Berichtdoor Ilona » wo 29 jan 2014, 21:37

Allereerst, ik vind het leuk dat je de opvangen wil steunen met je initiatief en dat kan ik alleen maar toejuichen.

Echter maak ik mij zorgen dat je jezelf in de nesten kan gaan werken als je halsoverkop een webshop start, zonder dat alles 'rond' is. Waar ik nog het meeste mee zit zijn twee dingen. Ten eerste: je hebt nu je webshop al online, maar nog geen algemene voorwaarden… dat kan je in principe dus nu al enorm zuur komen te staan als iemand misbruik wil maken. Heb je ook al juridisch advies geraadpleegd over de regels en wetten rondom webshops, leveringstijden en betalingsvoorwaarden? Je mag wettelijk gezien nml geen zelfverzonnen voorwaarden opleggen aan je klanten.

Ten tweede denk ik dat je er verstandig aan doet eens de gemiddelde kostenprijs per model hangmat te berekenen. Ik zeg eerlijk, als je eerst 2 euro voor een huisje vraagt en 24 uur later 'ineens' 2 euro meer omdat een paar mensen er een opmerking over maken op een forum, vind ik dat niet geloofwaardig overkomen. Daarbij, heb je verstand van boekhouding en heb je al een template opgezet? Zo niet dan raad ik je ook dit zeer sterk aan, om verschillende redenen, zoals bijhouden wat omzet is, facturen aanmaken, bijhouden of klanten betaald hebben, en voornamelijk bijhouden of je niet teveel zwart verdient want dat kan je problemen met de belasting, uitkeringen, etc opleveren…

Ik denk dat je er heel wijs aan doet je webshop nog dicht te laten voordat alles afgerond is. Dwz: je richten op de dingen die écht belangrijk zijn, zoals bovengenoemde. Een layout van je website en foto's van de stoffen, is echt minder essentieel dan goede voorwaarden, een goede boekhouding en duidelijke foto's van de producten die je aanbiedt. Naar mijn inziens horen daar nu je prioriteiten te liggen, en niet bij het halsoverkop openen van je webshop met een mooie website.

Hopelijk kan je wat met mijn advies :)
Afbeelding
Like Rattery Razzy op facebook!
Ilona & Zuzu, Alvy, Auré, Cesi, Akya, Caen, Oli, Polly, Phlox, Dynthe, Rave, Eniq, Eoss, Vritz, Vaye, Tom, Flynth, Gersje, Ucky, Ipke, Marco, Mauro

BellaDonna
Nijlpaardje

Berichtdoor BellaDonna » wo 29 jan 2014, 21:41

Hooi, bedankt. Qua kosten bij houden doet de site dat zelf al. Ik zal de site ff ofline zetten. Algemene voorwaarde ga ik met mijn vader maken. Ik zal zeker samen met mijn vader naar je adviezen gaan kijken!

Ilona
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Ilona » wo 29 jan 2014, 21:46

BellaDonna schreef:Qua kosten bij houden doet de site dat zelf al!

De site houdt echt geen boekhouding voor je bij, die houdt alleen bij wat je verkocht hebt en wat de klanten moeten betalen. :nee: Boekhouding is een veel breder begrip en er zijn ook gewoon serieus meer kosten die je moet bijhouden als je een webshop hebt. Het is echt belangrijk dat je alle kosten inzichtelijk maakt. Dit wil je echt niet na een aantal maanden nog eens gaan doen.

Vraag anders ook aan je vader of hij hier samen naar wil kijken. Op internet zijn er zat templates te vinden voor excel waarin het allemaal al opgezet is en het enige wat je dan moet doen is de bedragen invullen :)
Afbeelding
Ilona & Zuzu, Alvy, Auré, Cesi, Akya, Caen, Oli, Polly, Phlox, Dynthe, Rave, Eniq, Eoss, Vritz, Vaye, Tom, Flynth, Gersje, Ucky, Ipke, Marco, Mauro

BellaDonna
Nijlpaardje

Berichtdoor BellaDonna » wo 29 jan 2014, 21:48

O, okee is goed :) Zat er ook aan te denken om met een voorraad te werken. Dit lijkt mij makkelijker..

Ilona
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Ilona » wo 29 jan 2014, 21:56

Vooral dan is boekhouding erg prettig :)

Goed dat je de adviezen hier genoemd door iedereen zo goed oppakt, uiteindelijk moet het vast een leuke webshop worden ^^
Afbeelding

BellaDonna
Nijlpaardje

Berichtdoor BellaDonna » wo 29 jan 2014, 22:07

Ik zal er nog even goed over nadenken. Ik zit namelijk ook met school (helaas).. Jullie horen nog van me!

Marjan
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Marjan » do 30 jan 2014, 08:13

Veel succes! Is goed dat je de opmerkingen ter harte neemt voor je in situaties verzeilt geraakt waar je liever niet in beland.
Zeker ook eens goed rekenen & tellen hoeveel een hangmat nu precies kost als je alles bekijkt...want aan 2 euro zul je nooit uit de kosten geraken!
Afbeelding

BellaDonna
Nijlpaardje

Berichtdoor BellaDonna » do 30 jan 2014, 19:58

Hoi hoi bedankt. Ik ben ook blij met die goede tips! Ga waarschijnlijk een andere site maken waar ik ook met een voorraad goed kan werken. Met veel foto's. Ook willen mijn ouders wel gaan helpen met de "boekhouding". Ik ga ook even kijken voor de goede prijzen.

Verav
Rattery
Ratten: 8v 3vc 1mc

Berichtdoor Verav » do 30 jan 2014, 20:08

Succes! Ik ben benieuwd naar je nieuwe site!

BellaDonna
Nijlpaardje

Berichtdoor BellaDonna » do 30 jan 2014, 20:14

Bedankt :)! Waarschijnlijk moet er dan wel besteld worden per mail.

Marjan
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Marjan » do 30 jan 2014, 20:32

Ik snap wel dat je heel goedkoop te werk wilt gaan, maar probeer eerst even te berekenen hoe ver je bv. met één meter stof & fleece komt...zodat je niet in de problemen geraakt.
Succes!
Afbeelding

BellaDonna
Nijlpaardje

Berichtdoor BellaDonna » do 30 jan 2014, 20:44

Okee, is goed. Bedoel je met stof katoen?

Marjan
Rattery
Contacteer:

Berichtdoor Marjan » vr 31 jan 2014, 08:17

Inderdaad.
Afbeelding

Terug naar “Shops”