Tilburg en Duiven: 4 vrouwen

Plaatsbare vrouwtjes ratten van 6 maanden of ouder staan in dit subforum. Ook ratten die op zoek zijn naar een meter/peter staan hier. Dit subforum kan door gasten gelezen worden.
Mahumia
Opvang
Ratten: 7 v
Geboortejaar: 1985

Tilburg en Duiven: 4 vrouwen

Berichtdoor Mahumia » vr 04 jul 2014, 22:28

Deze vier dames werden zo'n 2,5 maand geleden gevonden in een doos in de omgeving van Venlo. Na opgevangen te zijn door de limburgse dierenbescherming zijn ze uiteindelijk hier in de opvang gekomen. Ik schat ze niet veel ouder dan een jaar. Het zijn nieuwsgierige en energieke dames (die ook echt geen tijd hadden voor foto's :clown: ). Opgepakt worden vinden ze allemaal nog wel een beetje spannend.

Ze worden geplaatst onder voorwaarden van Parzival. Meer info/reserveren: rattenopvangparzival@gmail.com

Dame 1: Wit roodoog gewoonoor. Zij is het dapperste van het stel en vindt opgepakt worden niet zo eng. Ze kwam me wel over als een dominante dame, aangezien ze meteen begon te schuren in de kooi.

Afbeelding

Dame 2: Argente robijnoog (?) dumbo.

Afbeelding

Dame 3: Champagne gewoonoor. Zij vindt oppakken nog erg spannend.

Afbeelding

Dame 4: Argente roodoog (?) dumbo.

Afbeelding

Mahumia
Opvang

Re: Tilburg: 4 vrouwen

Berichtdoor Mahumia » vr 11 jul 2014, 23:11

De dames zijn heerlijk nieuwsgierig en staan ook op een rijtje tegen de tralies aan als ik thuiskom 's avonds. Bij het loslopen komen ze me ook af en toe opzoeken, tussen het rondhobbelen door. Snoepjes aanpakken doen ze inmiddels ook goed.

Het witje (Sneeuwwitje) is veruit de makkelijkste en ook het meest contactgericht. De champagne (Chardonnay) zet het nog flink op een piepen en trappelen bij het oppakken, maar eenmaal bij je valt het allemaal wel mee. De geeltjes (Baileys en Pisang) gaan iets meer hun eigen gangetje.

Inmiddels zitten de dames samen met Aapie en Sjaakie. Het was echt een intro van niks: even snuffelen en klaar. Dus goed om te weten dat, ondanks dat Sneeuwwitje en Chardonnay het flink op een schuren kunnen zetten, ze zich niet dominant opstellen verder naar andere ratten.

Mahumia
Opvang

Berichtdoor Mahumia » zo 13 jul 2014, 17:05

Inmiddels hadden ze wat meer tijd voor een fotoshoot. Ze lieten zich allemaal makkelijk oppakken vanuit de kooi en tussendoor hebben ze ook heerlijk genoten van kriebels. Blijkbaar was de fotoshoot sowieso leuk, want ze hebben allemaal zitten ploppen en knarsen :mrgreen: Pisang vond het maar saai en viel op een gegeven moment zelfs in slaap, hihi.

Chardonnay:
Afbeelding

Baileys:
Afbeelding

Pisang:
Afbeelding

Sneeuwwitje:
Afbeelding

Greetje
Puberrat
Ratten: 5v
Geboortejaar: 1984

Berichtdoor Greetje » do 17 jul 2014, 18:13

Wat een beauties! En nog zo dichtbij ook! Moet nu heel hard achter mijn oren krabben...
Afbeelding

Mahumia
Opvang

Berichtdoor Mahumia » vr 18 jul 2014, 06:43

Greetje schreef:Wat een beauties! En nog zo dichtbij ook! Moet nu heel hard achter mijn oren krabben...

En ze zijn nog leuk ook ;)

Tenmashi
Captain Spamrat
Ratten: 10m14v
Geboortejaar: 1991
Contacteer:

Berichtdoor Tenmashi » vr 18 jul 2014, 12:21

Wat een schatjes! :smitten: Zijn dit nou de dames die een tijdje bij Monique hebben gezeten?
Afbeelding Afbeelding
Bommel, Ciske, Dex, Doctor, Elrond, Eomer, Fenris, Flowix, Gregory, Grissom & Brennan, Deb, Donna, Rapunzel, Elwynn, Eonar, Freya, Fluttershy, GLaDOS, Geronimo, Hedwig, Hermione, Ilah, Io(rek)

Mahumia
Opvang

Berichtdoor Mahumia » vr 18 jul 2014, 13:20

Monique van de dierenambulance? In dat geval wel ja :)

m&m
Garnaaltje
Ratten: 0
Geboortejaar: 1980

Berichtdoor m&m » za 19 jul 2014, 21:33

:love:

Yep, deze vier mooierds heb ik eerst mogen opvangen.
Wat zien ze er goed uit en leuke namen!
En wat fijn om te lezen dat ze nu samen met Aapie en Sjaakie zitten en dat de intro heel makkelijk ging.
Ook dat het oppakken nu al een heel stuk makkelijker gaat.
Zo mooi om te zien dat na alles wat ze hebben meegemaakt, ze het vertrouwen in de mens en hun speelsheid en vertrouwen niet zijn kwijtgeraakt.
Mahumia, nogmaals dank! ;)

Mahumia
Opvang

Berichtdoor Mahumia » zo 17 aug 2014, 23:13

Chardonnay en Sneeuwwitje zijn vandaag geplaatst :D

Greetje
Puberrat

Berichtdoor Greetje » ma 18 aug 2014, 09:04

:woei: En ze hebben het heerlijk naar hun zin hier!!!!! :smitten: :smitten: :waaah: :woei:
Afbeelding

annets
Puberrat
Ratten: 7v 2c
Geboortejaar: 1963

Berichtdoor annets » ma 18 aug 2014, 11:48

:pom: Veel plezier met ze. :D
Afbeelding
Groetjes van Annet en haar 8 Duvels.

Tenmashi
Captain Spamrat
Contacteer:

Berichtdoor Tenmashi » di 09 sep 2014, 16:28

Hoe is 't met de dames? Inmiddels allemaal geplaatst of nog op zoek? ^^
Afbeelding Afbeelding
Bommel, Ciske, Dex, Doctor, Elrond, Eomer, Fenris, Flowix, Gregory, Grissom & Brennan, Deb, Donna, Rapunzel, Elwynn, Eonar, Freya, Fluttershy, GLaDOS, Geronimo, Hedwig, Hermione, Ilah, Io(rek)

Mahumia
Opvang

Berichtdoor Mahumia » di 09 sep 2014, 18:37

De twee geeltjes zijn nog op zoek :)

Mahumia
Opvang

Berichtdoor Mahumia » di 30 sep 2014, 11:24

De dames willen een eigen slaafje! Baileys en Pisang laten zich makkelijk oppakken en komen ook graag de kooi uit.

Ze vragen zich af of ze gediscrimineerd worden omdat ze Limburgs zijn ;)

http://vid1146.photobucket.com/albums/o535/Mahumia/MVI_4293_zps295538e6.mp4

Greetje
Puberrat

Berichtdoor Greetje » za 04 okt 2014, 11:31

Mijn pijn in mijn hart schrijf ik het volgende: deze schatjes komen terug naar de opvang. De klik tussen drie dames die ik al had en deze twee dames was er gewoon niet. :nee:

Ik heb ontzettend van ze genoten in de weken dat ze hier waren en kunnen genieten van ze en van hun karakters. Hoe geweldig deze twee dames nesten bouwen! Nog nooit eerder was de kooi zo vaak en zo veel verbouwd! De kranten die ik normaal onder de kartonsnippers op de bodem leg werden eronderuit getrokken, in stukken gescheurd en mee naar boven genomen. Als alle kranten na een dag of twee in het nest lagen, kwamen de kartonsnippers aan de beurt. Ik heb ze een keer wat hooi gegeven dat ik in de vriezer had gedaan, eerst wisten ze niet wat ze ermee moesten, maar na 3 dagen kwam ik 's ochtends bij de kooi en bijna al het stro was verhuisd naar de hangmat. Zo prachtig om te zien!
Afbeelding
Dit is het meest recente nest

Witje (Sneeuwwitje) kan vrij dominant zijn en kwam hierdoor in botsing met de drie die hier al zaten. En drie tegen één, dat is gewoon gemeen. Ze is van een vrij slanke dame (ze had dezelfde bouw als Donna) naar een wat stevigere dame gegaan in de weken dat ze hier was (zie foto's hieronder). Buiten de kooi was ze ook vrij duidelijk welke dingen ze wilde en wat ze niet wilde :ja: Maar een aai of lekker in je mouw kruipen, daar zei ze nooit nee tegen.

Donna (Chardonnay) is in de paar weken dat ze hier heeft mogen wonen een stukje losser geworden. Aaien is nu alleen op bepaalde momenten gewenst (in de kooi of op de kooi houdt ze er nog steeds niet zo van, op je schoot, in de knuffelzak of op je schouder vind ze het wel fijn). Dankzij Donna ben ik erachter gekomen wat de charmes van een wat meer 'verlegen' en teruggetrokken ratje zijn. Als ze eenmaal los komt en naar je toe trekt, dat is zo'n geweldig gevoel. Vanochtend is ze voor het eerst op mijn hoofd gesprongen (tijdens het foto's maken, ze had er genoeg van denk ik :gniffel: ) en hoewel ik veel vaker een ratje heb gehad die op mij is gesprongen, was dat vanochtend met Donna toch wel extra speciaal.

En mijn god, wat zijn ze allebei mooi. Echte beauties vind ik ze. Als ik de ruimte hier zou hebben voor twee kooien had ik ze lekker zelf gehouden! Maar helaas is dit appartement echt te klein voor twee kooien :( Dus met tranen in mijn ogen heb ik dit stukje geschreven, want deze twee dames verdienen een thuis. Verdienen hun eigen slaafje die net zo van ze kan genieten als ik heb mogen doen.

Hieronder de foto's van vanochtend:

Witje :verliefd:
Afbeelding

Afbeelding

Donna :verliefd:
Afbeelding

Afbeelding

Dus deze lieve, prachtige dames zoeken vanaf vanmiddag weer een huisje. Een thuis. En het zou echt geweldig zijn als iemand die aan hen kan geven. Ze verdienen een liefdevol thuis!
Afbeelding

Tenmashi
Captain Spamrat
Contacteer:

Berichtdoor Tenmashi » zo 05 okt 2014, 09:49

Wat jammer dat het niet gelukt is met de intro! Ze klinken wel als ontzettend leuke meiden, hopelijk vinden ze snel een thuis!
Afbeelding Afbeelding

Greetje
Puberrat

Berichtdoor Greetje » zo 05 okt 2014, 21:04

Ze zijn echt geweldig. Ik mis ze al, maar de kooi is nu zo veel rustiger. Even de pubertijd afwachten en wellicht dat ze na de pubertijd weer terug kunnen komen. Ik hoop dat er iemand snel langs komt die net zo verliefd op ze wordt als ik ben, maar mocht dat niet gebeuren, dan hebben ze na de pubertijd hier een plekje op ze wachten :)
Afbeelding

Mahumia
Opvang

Berichtdoor Mahumia » ma 06 okt 2014, 14:51

Het zijn inderdaad schatjes, maar helaas zijn Greetjes dames op het moment draken van pubers. Zodoende hebben we dus afgesproken dat deze dames even hier blijven terwijl de drie andere dames even kunnen afkoelen.

Mahumia
Opvang

Berichtdoor Mahumia » ma 20 okt 2014, 21:34

Greetjes meisjes (de witte en champagne) zitten nog hier in Tilburg, de andere twee meisjes (de geeltjes) zijn verhuisd naar de opvang in Duiven.

Tenmashi
Captain Spamrat
Contacteer:

Re: Tilburg en Duiven: 4 vrouwen

Berichtdoor Tenmashi » di 16 dec 2014, 14:40

Titel ook eindelijk aangepast, je mag me trouwens best een por via PB sturen hiervoor! :) Hoe is 't met de dames?
Afbeelding Afbeelding

Mahumia
Opvang

Re: Tilburg en Duiven: 4 vrouwen

Berichtdoor Mahumia » do 05 feb 2015, 10:48

Jolanda M schreef:Chardonnay en Sneeuwwitje zijn terug in de opvang en komen binnenkort naar Duiven.

Baileys en Pisang verblijven al in Duiven

Terug naar “Volwassen vrouwen”